Elérhetőségeink
Klsz Szolgáltató Kft.
7632 Pécs, Fellbach u. 18.
 
Telefon: 06-72/526-961
Fax: 06-72/526-962
Mobil: +36-30/9369-123
 
Ügyfélfogadási idő
Hétfő 9.00 - 16.00
Kedd 9.00 - 16.00
Szerda Zárva
Csütörtök 9.00 - 16.00
Péntek Zárva
Szombat Zárva
Vasárnap Zárva
Ebédidő 12.00 - 13.00
2018. május 27. vasárnap
Tevékenység címke
Társasházkezelés
Társasházkezelő
Közösképviselet
Közösképviselő
Ingatlankezelés
Jön a FŐGÁZ, lesz gáz?
Forrás: pecsma.hu - 2015. december 7.

Mivel kevesebb mint egy hónap múlva az E.ON helyett már a Főgáz fogja vinni Pécsen a lakossági gázszolgáltatást, ezért jónak láttuk letisztázni az átállással kapcsolatos homályos foltokat. Lesz új Főgáz-ügyfélszolgálat a városban, vagy sem? Mi lesz, ha bajunk van a számlával?

600 ezer dunántúli ügyfelet vesz át az E.ON-tól az állami tulajdonú Főgáz, az utóbbi cég 2016 januárjában fogja elindítani lakossági szolgáltatását Pécsen is. Ugyan a Főgáz és az őket szakmailag irányító Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. közleményeikben rendre hangsúlyozzák, hogy az ügyfelek átvétele zökkenőmentes lesz, és hogy minden felmerülő kérdésre közérthető választ fognak adni, mi egy kicsit szkeptikusak voltunk, ezért feltettünk pár kérdést az ENKSZ-nek.

Először is, tudni kell: annak ellenére, hogy az E.ON még tavasszal bejelentette, hogy visszaadja a lakossági egyetemes gázszolgáltatói engedélyét, ez nem jelenti azt, hogy a cég eltűnik a gázos színtérről.

Az E.ON kapcsolata a fogyasztókkal megmarad, hiszen a gázrendszer hátterében továbbra is ott lesz a vállalat. Az új szereplő, a Főgáz veszi majd át a szolgáltatás nagy részét, az ügyfeleket. Mindez azonban egy kis zavart kelthet majd, ugyanis kérdésessé válhat, hogy egyes problémás esetekben kihez forduljunk.

Az ENKSZ-től lapunknak elmondták, hogy az E.ON-t keressük, ha üzemzavar van, ha hálózatfejlesztéssel kapcsolatos teendők adódnak, de a gázmérőhöz kapcsolódó feladatokat, a mérőóra-leolvasást, a mérőcserét is ők végzik majd. A mérőórák állását viszont majd januártól a Főgázhoz kell bejelenteni, ahogy minden "pénzügyi" kérdésünket, reklamációnkat is.

Ha viszont számlázási hibát észlelünk és mellette szolgáltatási hibát is, kinek szólunk, hova írunk először? Az ENKSZ szerint az átmeneti időszakban valóban nehézséget okozhat, hogy mikor, milyen ügyben, melyik szolgáltatóhoz kell fordulni. Dehogy ez mégis miként fog történni két független cég között, nagy kérdés.

Lesznek problémák?

Pécsett azonban nem ez a legfőbb probléma, ugyanis ha valaki járt már a Jókai utcai postán elhelyezett Főgáz-ügyfélszolgálaton, annak egyértelmű lehet, hogy az ott dolgozó egyetlen ügyintéző nem lesz elég több tízezer pécsire. Úgy tűnik azonban, hogy az ENKSZ lelki szemei előtt is ott lebegett az a pusztító pécsi tömeg, ami feltehetően ellepte volna az egy szem ügyfélpontot, épp ezért 2016. január 4-étől Pécsett új Főgáz ügyfélszolgálati iroda nyílik. Az iroda felváltja a postán található Főgáz-ablakot, és a Mária utca 3. szám alatt (a belvárosi parkolást meg majd megoldja a nép – tehetjük hozzá) lesz megtalálható.

Akinek van rendezetlen ügye az E.ON-nal, annak azt kell tudnia – azon túl, hogy a tartozása nem tűnik el –, hogy az E.ON és a Főgáz közösen döntik el, hogy az elmaradásokat kinek kell majd befizetnie. Arról, hogy miként döntöttek, a felhasználók értesítést kapnak.

Az átállás kapcsán az ENKSZ-től lapunknak elmondták, hogy a felhasználóknak bizony vannak együttműködési kötelezettségeik is, amelyek viszont leginkább csak az adategyeztetésre és a fogyasztásmérő leolvasására terjednek ki.

Az új Főgáz-szerződésünk egyébként a törvény erejénél fogva fog létrejönni, ahhoz tehát írásbeli szerződés megkötésére nincs szükség. Az elosztó társaság a záró mérőállást becsléssel fogja megállapítani, ami akkor lesz a lehető legpontosabb, ha a fogyasztók december folyamán bejelentik az aktuális mérőállást. A záró mérőállás módosítására ugyanakkor utólag már nem lesz lehetőség.

Most ezt kell tenni!

A 2016. januárban elkészülő végszámlát becsült mérőállás alapján, 2015. december 31-i fordulónappal állítja ki az E.ON. A pontos elszámolás érdekében, és hogy a becsült mérőállás minél inkább megközelítse az átadás időpontjának tényleges mérőállását, a szolgáltató arra kéri fogyasztóit, hogy diktálós ügyfelei a megszokott módon és időben, míg részszámlás ügyfelei 2015. december 1-31. közötti időszakban rögzítsék mérőállásukat az alábbi elérhetőségek egyikén. Ez az online ügyfélszolgálaton: regisztrációt követően a www.eon.hu/ugyintezes oldalon a Mérőállás/mérőállás rögzítése menüpontban lehetséges. Vezetékes telefonról a 06-80/210-211 ingyenes telefonszámon, SMS-ben a +36-30/3444-999 telefonszámon tehető meg.

Forrás: pecsma.hu - 2015.12.07

A cikk eléréséhez kérem kattintson ide!

 
Impresszum Klsz Szolgáltató Kft. Az oldal tetejére
Jogok 7632 Pécs, Fellbach u. 18. Oldaltérkép
Beállítás kezdőlapnak Minden jog fenntartva! - © 2007-2018. - Klsz Szolgáltató Kft.